DT_digiloping_teachers_FEKVO_RGB

Projekti kestus 01.05.21-30.04.23

Erasmus+ DIGILOPING TEACHERS õpetajate digipädevuste  arendamine ja juhendamine

DL Edu lehele

"Digiloping Teachers" projekti eesmärk on aidata digitaalsele üleminekule mitme nurga alt. Soovime käsitleda õppeprotsessi kolme suurt rühma: õpetajad, õpilased ja koolid.

Oma projektiga soovime välja töötada tervikliku lahenduse, mis annab õppe-/õpetamisprotsessis osalejatele (õpetajale, õpilasele) abikäe digipädevuse arendamiseks, digivastupidava ühiskonna arengu soodustamiseks. Teeme koostööd, et koostada ühtne õppekava, mis keskendub 21. sajandi oskuste õppimisele ja õpetamisele koolides. Sisu jagame veebiplatvormidel igas riigis ja koolitame koolitajaid selle õppekava metoodika osas.

Projekti koosolek Tallinnas 12-13.01.22 Tallinnas

Veetsime kaks tegusat päeva oma Eesti partneriga Tallinna Ülikoolis meie esimesel rahvusvahelisel Digiloping Teachersi projektikohtumisel. Kahjuks ei saanud meie partnerid Soomest sealsete karmide epidemioloogiliste piirangute tõttu füüsiliselt kohal olla, kuid fantastiliselt varustatud EDUSPACE Labor võimaldas meil läbi viia professionaalse hübriidprojekti koosoleku. Hübriidkoosolekule aitasid kaasa sülearvutid, interaktiivne tahvel, ruumilised mikrofonid, spetsiaalsed kergesti teisaldatavad kaamerad ning hübriidõppeks sisustatud ruum esitlusnurgaga.

Loomulikult ei räägitud kahel päeval ainult miinus 20 kraadist (selline ilm oli soomlastel, kes näitasid oma karmi talve erinevate kaameranurkade alt), vaid ka Digiloping Teachers programmi arendusest ja edasisest tööst. Meie teemadeks olid programmi propageerimine, õppejõudude ja üliõpilaste kaasamine digipädevuste arendamise koolituse väljatöötamisse ning e-õppeplatvormi Digiloping Teachers ehitamine. Kõik partnerid on pühendunud tõeliselt tõhusa, kasuliku ja praktilise koolitusmaterjali väljatöötamisele, mis suudab vastata Ungari ja Transilvaania õpetajate digitaalsetele väljakutsetele, kuid mida saab kasutada ka Eesti ja Soome õpetajakoolituses.

Samuti proovisime pärast/vahepeal pikki ja kohati väga kurnavaid professionaalseid arutelusid läbi kõik vidinad, VR-prillid, robotid, mis laboris olemas olid. Ungarlaste suurimaks hitiks said VR-prillid, Csilla Spektrumi hariduskeskusest aga eelistas proovida rahulikumaid, vaiksemaid roboteid ja kodeerimisvidinaid. Eksponeeritud tööriistade arsenali imetledes mõtlesime, kui vahva oleks, kui vähemalt osa neist saaks kasutusele võtta Kesk- ja Ida-Euroopa hariduses, sest need võivad aidata õpetajatel arendada algoritmilist mõtlemist, probleemide lahendamise, joonistamisoskust, digipädevusi, rääkimata lõbust ja mängudest, mida sellised tööriistad kaasa tuua võivad.

Tallinna Ülikooli projekti tiim:

image

Janika Leoste
Õpperobootika külalisteadur, ettevõtluskoostöö ja innovatsiooni peaspetsialist
janika.leoste@tlu.ee

IMG_2831

Sirly Väät
Haridustehnoloog, Eduspace labori assistent
Digiloping projekti EE tiimi koordinaator
sirly.vaat@tlu.ee

Maire Tuul

Maire Tuul
Alushariduse dotsent

Marika Kutskova

Marika Kutškova
Koolitusjuht

Scroll to Top