Tehnoloogiaga rikastatud võõrkeeleõpe


Projekti kestus:
01.09.2021-30.06.2024

                  Tallinna Ülikool uuringufondi projekt  "Tehnoloogiaga rikastatud võõrkeeleõpe"

Tallinna Ülikooli uurimisfondi projekt “Tehnoloogiaga rikastatud võõrkeeleõpe: interdistsiplinaarse uurimisrühma loomine uurimismeetodite ja -instrumentide väljatöötamiseks” 01.09.2021 - 30.06.2024.

Projekti vajadus tekkis sellest, et väga tihti toetatakse tehnoloogiaga reaal- ja loodusteaduste õpet, kuid sotsiaal- ja humanitaarteadustes on tehnoloogia kasutamine olnud tagasihoidlikum.

Kolme aasta jooksul on interdistsiplinaarne uurimisrühm, mis koosneb võõrkeeleõpetajatest, haridustehnoloogidest, didaktikutest ja uurijatest Tallinna Ülikooli kolmest instituudist - Humanitaarteaduste Instituut, Haridusteaduste Instituut ja Digitehnoloogiate Instituut -, uurinud, kuidas kaasata õppijaid võõrkeele tundi. Koosloomelabori raames on loodud ja katsetatud tehnoloogiaga rikastatud võõrkeeleõppe disaine, kus on rakendatud erinevaid tehnoloogiaid: IKT, robootika, liitreaalsus, andurid ja seadmed TLÜ EDUSPACE laborist. Valminud õppematerjalidega saab tutvuda Õpiampuste all. Väljatöötatud uurimisinstrumente, mida võib edaspidi koolides kasutada, ja uuringu tulemusi saab vaadata Uuringud all.

Projekti jätkutegevused on seotud Erasmus+ projektiga, mis käsitleb tehisintellekti kasutust võõrkeeleõppes. Erasmsus+ TRAILS projektis osalevad kolm riiki: Hispaania, Portugal ja Eesti. Osalevad asutused on Tallinna Ülikool, Pompeu Fabra Ülikool Barcelonas, haridusühendused Kokoro Association ja Associació de Mestres Rosa Sensat, ning kolm kooli: Tallinna Prantsuse Lütseum, Institut Catarina Albert ja Colégio de São Gonçalo de Amarante.

Erasmus+ projekti kohta saab lugeda rohkem siit : https://www.upf.edu/web/tide/news/-/asset_publisher/dKNklStbUqGZ/content/trails-an-erasmus-project-to-explore-the-responsible-use-of-genai-in-school-education-is-being-coordinated-by-tide/maximized

Tehisaru võimalused võõrkeeleõppes: https://trails.upf.edu/

Tallinna Ülikooli projekti tiim:

A.Ljalikova

Aleksandra Ljalikova
TÜHI-HTI  –  prantsuse keele didaktika dotsent - projektijuht

K.Vanari

Kätlin Vanari
HTI - nooremteadur, projektijuht

Merike-Saar-portree

Merike Saar
DTI - õpianalüütika külalisteadur

K.Tammets

Kairit Tammets
DTI - haridustehnoloogia professor

A.Heero

Aigi Heero
TÜHI - saksa keele ja didaktika dotsent

T.Anspal

Tiina Anspal
HTI - koolipedagoogika lektor

M.Meristo

Merilyn Meristo
TÜHI - prantsuse keele dotsent

E.batrakova

Ekaterina Batrakova
TÜHI - nooremlektor

T.Väljataga

Terje Väljataga
HTI - õpikeskkonna uuringute vanemteadur

Kaasatud magistriõppe üliõpilased:

Alisa Altan
Võõrkeeleõpetaja
MA õppekava

(prantsuse keel)

Jelisaveta Jepifanova
Võõrkeeleõpetaja MA õppekava
(prantsuse ja inglise keel)

Mari-Liis Kurvits
Võõrkeeleõpetaja
MA õppekava 

(saksa keel)

Projekti rahastas Tallinna ülikooli uuringufond.

Scroll to Top